mandag den 27. februar 2012

DIY på små ugler til barnevognskæde

Hver runde startes med 3 lm eller 1 lm, svarende til første stm eller fm.
Alle runder afsluttes med en km i sidste lm. (dette er ikke nævnt i opskriften...)

km = kædemasker
lm = luftmasker
fm = fast masker
hstm = halvstangmasker
stm = stangmasker

Start med at lave 4 lm og saml til en ring med en km i første lm.
1. runde: Hækl 3 lm, 11 stm i ringen. (Ialt 12 m om ringen)
2. runde: Hækl 3 lm, 2 stm i hver stm fra forrige runde, 1 stm i km fra forrige omg. (Ialt 24 m på omg.)
3. runde: Hækl 3 lm, *1 stm i første stm fra forrige runde, 2 stm i næste stm fra forrige runde* Gentag omg. ud, 1 stm i km fra forrige omg. (Ialt 36 m på omg.)
4. runde: Hækl 3 lm, 1 stm i hver stm fra forrige omg.
5. runde: Hækl 3 lm, 1 stm i hver stm fra forrige omg.
6. runde: Hækl 1 lm, 1 fm i hver stm fra forrige omg.
7. runde: Hækl 3 lm, 1 stm i hver stm fra forrige omg.
8. runde: Hækl 1 lm, 1 fm i hver stm fra forrige omg.
9. runde: *Hækl 3 lm, 1 stm i hver stm fra forrige omg. 3. og 4. stm hækles sammen* gentag omg ud (de 3 lm erstattes selvfølgelig af 1 stm) (Ialt 27 m på omg.)
10. runde: Hækl 3 lm, 1 stm i hver stm fra forrige omg.
11. runde: *Hækl 3 lm, 1 stm i hver stm fra forrige omg. 3. og 4. stm hækles sammen* gentag til der mangler 3 stm, hækl dem således 1 stm, 2 stm sammen (de 3 lm erstattes selvfølgelig af 1 stm) (20 m på omg.)
12. runde: Hækl 1 lm, 1 fm, 2 hstm, 2 stm, 2 hstm, 4 fm, 2 hstm, 2 stm, 2 stm, 2 fm. (du har nu formet ørerne på uglen)

Øjnene: Som 1. runde.

Næbet: Hækl 4 lm, 1 stm i 1. lm, vend med 3 lm, 2 stm.

Øjnene og næbet sys fast på forsiden af uglen, der lægges evt. en bjælde i uglen som herefter fyldes med bamsefyld og sys sammen i toppen i de inderst masker, tråden føres tilbage til midten af toppen på uglen og der hækles 8 lm, afslut og sy fast så du får en lille strop i toppen af uglen. Hvis der skal en bjælde i uglen skal du ikke komme for meget fyld i uglen da den så ikke vil ringle så højt, men prøv dig frem.

Den oprindelige opskrift er fundet hos hende her, denne opskrift på de små ugler er inspireret heraf.

God fornøjelse :-)

3 kommentarer:

  1. Hejsa Anne,

    Hvor er du da bare kreativ og masser af overskud he he he :D Spændende med alden hælken og strikken du har gang i, det skal jeg lige se nærmere på. Jeg kan se, at du har lavet faneblade, og jeg skal have lavet nogle, men ved bare ikke hvordan..... tsk tsk. Kunne jeg evt lokke dig til, at skrive step by step, hvordan du har gjort, for jeg kan bare ikke finde ud af hvordan.... håber du vil hjælpe mig. Håber du har det godt, både med Linus og maven :D Hils din mor - knus Rikke :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rikke :-)

      Faneblade/sider laver jeg ved at gå ind under sider (du finder en pil der peger nedad ved siden af listen over indlæg øverst oppe på dit betjeningspanel. Du kommer nu ind på en ny side og her står der allerøverst oppe ny side med en pil der peger nedad ved siden af, her trykker du og vælger tom side. Du kan nu skrive en titel på siden og en tekst nede i feltet, men man kan dog ikke lave "indlæg" her, så jeg vælger at lave et separat indlæg på forsiden og så linke til det indlæg fra den side (f.eks. DIY). Når du har lavet din nye side trykker du på den orange knap udgiv og du kommer nu automatisk tilbage til hvor du var lige før. Her kan du nu vælge om du vil have siderne vist for oven eller ude i siden af din blog. Det gør du ved at klikke på pilen over dine sider, derefter skal du huske at gemme opstillingen på den orange knap oppe til højre. Nu skulle du gerne kunne se en side mere ved siden af din start side inde på din blog. Håber det er nogenlunde forståeligt.

      Både Linus og maven har det godt, det er straks værre med moderen, pyha har godt nok ondt den her gang. Har et bækken der flipper fuldstændigt ud, var ude og trille med Linus i barnevognen, i søndags, (mega langsomt) turen plejer at tage ca 30 min, men det tog godt og vel en time og var havde stadig ondt om mandagen... Så det er lidt trælst. Jeg skal nok hilse mutti:-)

      Knus Anne

      Slet
  2. Hejsa Anne,

    Jeg vil prøve mig frem, må hellere have dit indlæg ved siden af, så jeg kan se om jeg gør det rigtigt ;-) Dejligt, at høre at det går godt med lillemand og maven, men rigtig træls for dig søde hmmm, at skulle døje med et bækken, der har sit eget liv he he øv øv. Du må se at få slappet lidt af, når du kan komme til det, mellem strikkepinde og hæklenåle - dejligt du kan :D

    Knus og tak
    Rikke

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...